…για την ευγνωμοσύνη

«Μεγάλο πράγμα η φιλία, άλλοτε φωτεινή, ζεστή, άλλοτε σκιερή, δροσερή. Μικρό πράγμα η καβάτζα, χουχουλιάζει στη ζέστη, κρύβεται βολεμένη στη σκιά». Ο Νώντας μονολογεί χτυπώντας μονότονα την ίδια νότα. «Οι φίλοι δίνουν από το υστέρημα όχι από το περίσσευμα, χαίρονται με τη χαρά σου, περισσότερο από όσο λυπούνται με την λύπη σου -το είχα δει γραμμένο σε μια ταβέρνα αυτό, δεν είναι δικό μου, πιάσε ένα τσίπουρο με μεζέ ρε Σταύρο. Τι έλεγα; Α ναι! Για την φιλία. Αυτοί οι γραφιάδες φλυαρούν αλλά που και που τους έρχεται και κάνα καλό στο μυαλό όπως αυτό: η φιλία θέλει αγάπη και η αγάπη ευγνωμοσύνη. Εκεί στηρίζονται όλα. Στην ευγνωμοσύνη. Το κακό όμως με δαύτη είναι ότι πρέπει να σκεφτείς πρώτα για να τη νιώσεις.»

9 σκέψεις σχετικά με το “…για την ευγνωμοσύνη

  1. πρόσφατα διάβασα τα λόγια από τον ιστορικό Τάκιτο Πόπλιο Κορνήλιο που λένε: «Οι άνθρωποι είναι περισσότερο πρόθυμοι να ανταποδώσουν μια αδικία παρά μια ευεργεσία. Γιατί η ευγνωμοσύνη είναι βάρος ενώ η εκδίκηση, απόλαυση!»

  2. Η ευγνωμοσύνη ίσως είναι το ειδοποιό στοιχείο που μας χωρίζει από τη ζωώδη συμπεριφορά, καθώς ελέγχει και τα πλέον άγρια συναισθήματα.

  3. ..πολλές αλήθειες μαζεμένες (και δεν έχω και μεζέ)!
    Αυτό που έψαχνα κι εξακολουθώ να ψάχνω είναι φίλους που να χαίρονται με τη χαρά μου (με τη λύπη μου λυπούνται κι οι άγνωστοι ακόμα)..!

  4. @ sixtwelve

    Πρέπει να διαβάσω τον κυρ Τάκιτο Πόπλιο Κορνήλιο. Θα αρέσει και στον Νώντα.

    ο δείμος του πολίτη

    αν δεν κατασπαραχθεί από τα πλέον κακά συναισθήματα.

    @ Μαρία

    Κι εγώ ψάχνω. Χρόνια τώρα.

  5. @ Marianthi

    …και φάτο στο γιαλό

    @ apasser

    και εγώ για τον χρόνο που αφιερώνετε σε αυτές τις μικρές ιστορίες.

  6. Να σκεφτείς πρώτα για την ευγνωμοσύνη; Μπορεί και όχι. Ή, μάλλον όχι. Αν δεν την νιώσεις, δύσκολα μπορεί να στην εμπνεύσει η σκέψη.
    Μπορεί όμως να την ξεχάσεις.

  7. Μιχάλης

    Μερικές φορές όμως είναι καλό να αναρωτιόμαστε. «ρε γαμώτο, μήπως για κάποια πράγματα πρέπει να νιώθω ευγνωμοσύνη για αυτόν τον άνθρωπο;» (όσες φορές το έχω κάνει έχω νιώσει καλύτερα. -για τον άλλον δεν ξέρω-)

Σχολιάστε

