…αντιδραστικές

Σε ένα παλιό βιβλίο Φυσικής που είχα αγοράσει κάποτε στο Μοναστηράκι ανακάλυψα αυτές τις χειρόγραφες σημειώσεις, γραμμένες στο περιθώριο των σελίδων.

«Στα ουκ ολίγα χρόνια της ζωής μου, κόπιασα, μορφώθηκα, εργάστηκα, έμαθα να ελίσσομαι ανάμεσα στο ελάχιστο κόστος και στο μέγιστο κέρδος, να παραβιάζω τις αρχές διατήρησης ενέργειας και ορμής. Εμπέδωσα ότι εγώ αποκλειστικά είμαι υπεύθυνος για τις πράξεις μου, ενώ οι πράξεις των άλλων ευθύνονται για τις αντιδράσεις μου. Δεν έμαθα όμως το πιο σημαντικό. Το πως πρέπει να αντιδρώ. Και διαπιστώνω τώρα, μετά λύπης μου, πως στις κρίσιμες στιγμές, νόμιζα ότι δρω ορθά ενώ στη πραγματικότητα αντιδρούσα λάθος. Αγαπητέ Ισαάκ, μαντάρα τα κάναμε με τον τρίτο νόμο. Κι έτσι, αυτή τη στιγμή γράφω ετούτες τις γραμμές ως αντίδραση στην οδυνηρή διαπίστωση.»

9 σκέψεις σχετικά με το “…αντιδραστικές

  1. Το δικό μου πρόβλημα πάντα με τη φυσική ήταν ότι στις κρίσιμες στιγμές μίας δράσης, ποτέ δεν υπήρχε μια ίση και αντίθετη δική μου αντίδραση. Ο 3ος νόμος είναι ένα ψέμα.

  2. @ αλέξανδρος

    Εκτός από αυτά που σχετίζονται με την σχετικότητα.

    @aniaris

    Κι εγώ πάλι μπέρδευα, ποιος προηγείται και ποιος έπεται : η δράση ή η αντίδραση; «Ταυτόχρονα εμφανίζονται και εξαφανίζονται, όπως όλα τα ζευγάρια» απάντησε ο καθηγητής μας. «Και τότε κύριε γιατί εμένα εξαφανίστηκε μόνο η μητέρα μου;» ρώτησε ο διπλανός μου.

  3. Ταυτόχρονα λοιπόν.
    Μμμμ…
    Γι΄ αυτό την λένε Άμεση Δράση.
    Που έρχεται καμμιά φορά αφού εμφανιστούν «αντιδραστικοί».
    Ή πριν;
    Μπερδεύτηκα κι εγώ.

  4. @ Μιχάλης

    Γενικά δύσκολα τα βάζει κάποιος με την αντίδραση.

    @ taxidromos

    Το κακό είναι πως αν ξεμοντάρεις την μαντάρα μπορεί να σε βρει μεγάλη αντάρα.
    Καλώς ήρθες.

  5. @ Δημοσθένης

    Να σαι καλά Δημοσθένη. Είσαι φίλος του Γρηγόρη απ’ ότι καταλαβαίνω.

  6. Αγαπητε Ισαακ, οι νομοι ειναι οι ευκολες λυσεις, οι βατες, για κει που η λογικη παυει, περισσευει ή ασθμαινει. Κι εμεις ζησαμε σαν ανθρωποι, νοημονες, ανοητοι και ενιοτε μετανοουντες. Μια μερα θα μαζεψω αυτο κι αλλα βιβλια να τα πουλησω, ως αντιδραση στο υπερβαρο της γνωσης και της βαλιτσας μου, κι ως αποκριση στα 3 νοικια που χρωτω και στον μπακαλη που δεν κανει πια πιστωση.

Σχολιάστε

