…και κάτι δίφραγκα

Όταν ο εισπράκτορας φώναζε «Τέρμα τα δίφραγκα» όσοι είχαν πληρώσει εισιτήριο ένα δίφραγκο, ή έπρεπε να κατέβουν στην επόμενη στάση ή να πληρώσουν παραπάνω εισιτήριο.

Εκτός από μικρόφωνο οι εισπράκτορες των λεωφορείων είχαν και ένα μαντηλάκι επειδή ίδρωνε συνέχεια το κεφάλι τους από το πηλίκιο που φόραγαν για να τους σέβονται οι τσαμπατζήδες, αυτοί που πλήρωναν ένα δίφραγκο και ήθελαν να κατέβουν στο «τάλιρο».

Τα δρομολόγια άλλαξαν, τα λεωφορεία άλλαξαν, οι εισπράκτορες καταργήθηκαν, αλλά αυτοί που θέλουν όλη τη «διαδρομή» με ένα δίφραγκο υπάρχουν ακόμα. Σφίγγουν καλά και φυλάνε το τάλιρο στην τσέπη. Τους αρέσει να ζουν με την αγωνία του ελεγκτή και κατεβαίνουν από το λεωφορείο μόλις τον μυριστούν για να πάρουν το επόμενο. Σε αυτούς τους ανθρώπους πείτε «Τέρμα τα δίφραγκα».

6 σκέψεις σχετικά με το “…και κάτι δίφραγκα

  1. Με πολιτική χροιά μου φαίνεται αυτό το ποστ…Ωραίο είναι όμως, με μια αύρα παλιάς εποχής…Έχω να δω εισπράκτορα χρόνια τώρα…

  2. Μέχρι να πάρεις χαμπάρι τον τσαμπατζή ήδη τον έχεις μεταφέρει με «δικά σου έξοδα». Τέρμα και τα τάλιρα. Το όχημα θα πάει μόνο του.

  3. @ artanis

    Αν και αφορμή ήταν η «οικονομία» των ανθρώπινων σχέσεων θα μπορούσε να «επεκταθεί» στην διαχείριση των κοινών.

    @ pandora

    Σωστό κι αυτό. Κι αν προσπαθήσεις να τον «ελέγξεις» μπορεί να βρεθείς και κατηγορούμενος.

  4. Κι εγώ έχω χρόνια να δω εισπράκτορα (για λεωφοριοτρόλεοτραίνα μιλώ) και δεν μου λείπει καθόλου.
    Την απάντησή σου στην «πανδώρα» την έχω βιώσει, όχι όμως ελέγχοντας τον τζαμπαζή αλλά τον εισπράκτορα.
    Αλλά βζ, μου φαίνεται πως εκείνη η ιστορία με τον τύπο, που σου έδωσε το εισητήριό Του στον ηλεκτρικό, ακόμα σε ταλαιπωρεί.

  5. και μένα ξέρεις τι μού θύμισες βz; εκείνο το άλλο, με τον επιβάτη που φώναξε εξουθενωμένος στον ειπράκτορα «ε, άμα ήτανε να προχωρούμε συνέχεια εδωμέσα, πηγαίναμε και με τα πόδια»

    (αχ εκείνο τό χαιρέκακο – και άχρητο – αν ήταν όλοι σαν τις σαρδέλες – «προχωρείτε, προχωρείτε» τών τύπων αυτών στα λεωφορεία – πόσα χρόνια έχω να μπω – κι έχουν αλλάξει ε;)

  6. @ αλέξανδρος ανδρουλάκης

    Ναι με ταλαιπωρεί. Γιατί όταν δίνω εγώ το εισητήριό μου δεν το παίρνουν.
    (Καρπαζοεισπράκτορες πάντως βλέπουμε συνέχεια.)

    @ χάρη

    Κλασικές ατάκες. Τις είχα ξεχάσει. Εγώ πάτως ζήλευα εκείνους τους μεταλικούς κερματοδέκτες που κρατούσαν οι εισπράκτορες. Ζήταγα από την μάνα μου να μου πάρει έναν μέχρι που δεν άντεξε και μου είπε αν θέλω κερματοδέκτη να γίνω εισπράκτορας.

Σχολιάστε

